انواع کولر گازی گری انواع کولر گازی گری .

انواع کولر گازی گری

خرید داکت اسپلیت و نحوه عملکرد آن

از داکت اسپلیت می‌توان برای چه مکان‌هایی استفاده کرد؟

خرید داکت اسپلیت نیازمند اطلاعات فنی خاص است. از داکت اسپلیت ها غالباً در محیط‌های بزرگ مانند فروشگاه‌ها و دفاتر استفاده می‌شود. به این ترتیب آن‌ها می‌توانند اتاق‌های یک مجتمع نسبتاً بزرگ را در همان درجه حرارت گرم یا سرد نگه دارند. اما از داکت اسپلیت هایی با ظرفیت کمتر نیز در خانه‌ها و اماکن کوچکتر استفاده می‌شود. البته مزایای خاص خود را دارد و ما در ادامه آنها را توضیح خواهیم داد.

طرز کار داکت اسپلیت چگونه است؟

داکت اسپلیت در واقع از دو قسمت اصلی، کندانسور و تهویه هوا تشکیل شده است که توسط لوله‌های مسی به یکدیگر وصل می‌شوند. یکی از تفاوت‌های اصلی بین داکت اسپلیت و اسپلیت معمولی این است که واحد داخلی یا همان تهویه مطبوع در شکاف‌های مجرای به صورت داخلی نصب می‌شود. یعنی تهویه هوا در داخل سقف کاذب قرار گرفته و هوای گرم یا سرد از طریق مجاری به اتاق‌ها منتقل می‌شود.

برای ایجاد هوای خنک، ابتدا گاز مبرد در واحد فضای باز دستگاه خنک می‌شود و پس از عبور از دریچه انبساط، به واحد داخلی منتقل می‌شود. سپس گرمای محیط توسط کویل های واحد داخلی گرفته می‌شود و هوای سرد از طریق فن‌های نصب شده وارد اتاق‌ها می‌شود. این فرایند تفاوت چندانی با روند اسپلیت های معمولی ندارد. اما برخلاف انشعابات ساده، از برق و کمپرسورها برای ایجاد هوای گرم استفاده نمی‌شود.

تولید گرما در داکت اسپلیت ها با کمک آب گرم اتفاق می افتد. به این ترتیب، آب گرم داخل کویل ها باعث می‌شود هوای داخل واحد داخلی گرم شود و سپس هوای گرم توسط لوله‌ها به اتاق‌ها منتقل شود. در این فرآیند واحد فضای باز هیچ نقشی ندارد و عملاً برای تولید گرما لازم نیست. این روش به طور قابل توجهی مصرف برق در زمستان را کاهش می‌دهد.

مزایای خرید داکت اسپلیت (Concealed Duct)

داکت اسپلیت ها مزایای آن نسبت به سایر وسایل گرمایشی و سرمایشی وجود دارد که آنها را از چند جهت برتر می‌کند. به عنوان مثال، هزینه مصرف برق این دستگاه‌ها بسیار کمتر از سیستم‌های تهویه مطبوع گاز یا اسپلیت است. علاوه بر این، با یک داکت اسپلیت، می‌توانید تمام اتاق‌ها را به صورت هم زمان گرم کنید. اما اگر از سیستم‌های تهویه مطبوع معمولی یا اسپلیت استفاده می‌کنید، برای هر اتاق باید از یک وسیله جداگانه استفاده کنید.

بنابراین، یک داکت اسپلیت ها می‌تواند معادل چندین دستگاه تقسیم عادی در نظر گرفته شود. علاوه بر مزایای ذکر شده در این سیستم، تهویه مطبوع لوله کشی به حداقل می‌رسد و این مزایای بسیاری دارد. از جمله موارد دیگر، زمان عیب یابی و رفع نقص دستگاه را به حداقل می‌رساند. علاوه بر این، باعث کاهش هزینه‌ها می‌شود و در افزایش ظاهر زیبایی تأثیر بسزایی دارد.

معایب خرید داکت اسپلیت

هر دستگاه دارای اشکالاتی نیز هست و خریدار این نقاط ضعف را بررسی می‌کند تا با توجه به کاربرد مورد انتظار دستگاه و بودجه خرید وی، متوجه شود کدام دستگاه برای او مناسب‌تر است. داکت اسپلیت نیز از این قاعده مستثنی نیست. بزرگ‌ترین نقطه ضعف این دستگاه این است که دمای کلیه اتاق‌های این مجموعه به همان اندازه سرد یا گرم خواهد بود.

این معمولاً در محیط خانه مشکلی ایجاد می‌کند. زیرا به عنوان مثال در تابستان دمای اتاق کودک نباید مانند سایر مناطق سرد باشد. البته خبر خوب این است که با نصب شیر ترموستاتیک در هر اتاق می‌توان این مشکل را حل کرد. مورد دیگر صدای داکت اسپلیت است که در صورت نصب دستگاه در مکانی مناسب نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

 

منبع:

https://www.linkedin.com/pulse/نحوه-ی-انتخاب-و-خرید-داکت-اسپلیت-بانک-مشاغل-اینفوجاب-مارکت/?published=t

 


برچسب: خرید داکت اسپلیت، داکت اسپلیت قیمت، نمایندگی انواع داکت اسپلیت، لیست قیمت داکت اسپلیت، انواع داکت اسپلیت، فروش داکت اسپلیت، عکس داکت اسپلیت،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ شهریور ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۵۷:۲۶ توسط:بانه انتخاب موضوع: اخبار لوازم خانگی نظرات (0)